.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد ایران برای کمک به حادثه دیدگان طوفان در آمریکا

شمال نيوز-نشریات بین المللی امروز مطالب مهمی را درباره اوضاع و تحولات جهانی نوشته اند. مطالبی که برخی از آنان رنگ و بوی افشاگری و برخی دیگر نشان از تغییر سیاست کشورها در قبال تحولات جهانی و منطقه ای دارد.

نشریات بین المللی امروز مطالب مهمی را درباره اوضاع و تحولات جهانی نوشته اند. مطالبی که برخی از آنان رنگ و بوی افشاگری و برخی دیگر نشان از تغییر سیاست کشورها در قبال تحولات جهانی و منطقه ای دارد.

به گزارش «تابناک »، روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به پذیرش قتل معاون یاسر عرفات در سال 1988 توسط مقامات رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته مقامات این رژیم پذیرفته اند که آنان در آن سال معاون یاسر عرفات در تونس را ربوده و وی را به قتل رسانده اند. اهمیت این خبر نه در افشای آن، بلکه در پذیرش مقامات صهیونیست و ایجاد بحثی جدید درباره عملیات های نظلمی سری و آدم ربایی توسط ماموران این رژیم است.

به نوشته جروزالم پست دو نفر از مامورانی که در این عملیات نقش داشته اند هم اکنون در کابینه رژیم صهیونیستی رتبه های بالایی را در اختیار دارند. یکی از آنان ایهود باراک است که هم اکنون وزیر دفاع است و دیگر موشه یالون است که معاون نخست وزیر است. آنان در قتل و کشتن خلیل الوزیر معاون یاسر عرفات نقشی اساسی بر عهده داشته اند.

پیشنهاد ایران برای ارسال کمک به حادثه دیدگان طوفان سندی در آمریکا نیز از مسائلی است که در رسانه هایی بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. روز گذشته یکی از مسئولان  هلال احمر کشورمان از آمادگی ایران برای ارسال کمک به قربانیان سندی سخن گفته بود. جروزالم پست در این باره نوشته است که احتمالا ایران این اقدام را به تلافی آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله زدگان این کشور انجام می دهد . با این وجود مارک تونر سخنگوی کاخ سفید به نیویورک تایمز گفته است تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی کمک از سوی دولت ایران یا هیچ نهاد دیگری به دولت آمریکا ارائه نشده است .

واکنش منفی شورای رهبری مخالفان بشار اسد به پیشنهاد آمریکا درباره بازنگری در این شورا و راهبردی های آن نیز از دیگر نکاتی است که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روز گذشته آمریکا خواستار بازنگری در ترکیب شورای رهبری مخالفان بشار اسد و اضافه شدن افراد و سازمان های خاص دیگری شده است. این پیشنهاد به مذاق رهبران مخالفان خوش نیامده است و ظاهر سالم از اخوان المسلمین سوریه در این باره گفته مردم سوریه دخالت مستقیم آمریکا در این مساله را نمی پذیرند.

نکته مهم تر اینکه وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته شورای ملی سوریه که تا کنون داعیه رهبری مخالفان بشار اسد را بر عهده داشته نمی تواند رهبری مخالفان را بر عهده داشته باشد و آنان مطالبات مردم سوریه را نمایندگی نمی کنند.    روزنامه «حریت» ترکیه مطلبی درباره تبادلات تجاری ایران و ترکیه منتشر کرده و در آن، به نقل از وزیر اقتصاد این کشور، پرداخت بهای گاز صادراتی ایران به طلا توسط ترکیه را رد کرده است. علاوه بر این، به نوشته این روزنامه، تا ماه اوت عمده صادرات طلای ترکیه به ایران بوده و از آن زمان به بعد، امارات جای ایران را گرفته است. با این حال، برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که بخشی از طلای صادر شده به امارات نیز در نهایت به ایران منتقل می شود. حریت در ادامه مطلب خود به تصمیم اخیر بانک مرکزی ایران در مورد ممنوعیت صادرات طلا به خارج از کشور نیز اشاره کرده است.   در یک مطلب اقتصادی دیگر، سایت خبری «انرژی تریبیون» با انتشار گزارشی مدعی شده تحریم های غرب علیه بخش انرژی ایران، به صادرات گاز مایع ایران به کشورهای آسیایی نیز آسیب وارد کرده است. البته بر اساس این گزارش، این تأثیر به طور ناخواسته بوده، زیرا تحریم های اتحادیه اروپا متوجه بخش نفت و گاز مایع ایران است و در آن درباره ممنوعیت واردات گاز مایع از ایران سخنی به میان نیامده است. با این حال، خریداران و انتقال دهندگان گاز مایع، به سبب ابهاماتی که در قانون تحریم های ایران وجود دارد و به منظور جلوگیری از تأثیرات ناخواسته جانبی این تحریم ها، در مورد واردات گاز مایع از ایران نیز تردید نشان می دهند. این سایت در ادامه به جزئیاتی از آخرین تحریم های تصویب شده از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران نیز اشاره کرده است.  

در نهایت، روزنامه «لس آنجلس تایمز» از تصمیم آمریکا برای تسهیل فروش دارو به ایران خبر داده است. این روزنامه مدعی است دولت آمریکا به طور آرام و بی سر و صدا محدودیت های وضع شده علیه صادارت دارو به ایران را کاهش داده است. البته آن گونه که این روزنامه بیان می کند، این تصمیم نه به دلایل انسان دوستانه، بلکه صرفاً به این جهت اتخاذ شده که از دید دولتمردان آمریکایی، افزایش فشار بر مردم عادی ممکن است باعث کاهش حمایت بین المللی از تحریم های وضع شده علیه برنامه هسته ای ایران شود. این روزنامه در ادامه به ذکر جزئیاتی از این تصمیم ایالات متحده پرداخته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.